Richard Bergmans is voormalig Special Forces operator, co-schrijver van Green On en co-founder van Threefront. Ook is hij te boeken als spreker via Zorgsprekers.

Voormalig Special Forces operator | Co-founder Threefront | Co-auteur Green On

Richard Bergmans

Jarenlang heeft Richard, als operator van het Korps Commando Troepen, wereldwijd en onder de meest extreme omstandigheden speciale operaties uitgevoerd. Gedurende deze periode heeft Richard ervaren dat teams kunnen excelleren als ze bepaalde principes blijven toepassen. Door het schrijven van het boek Green On (voormalig nummer 1 Management Boek top 100), kan hij naadloos de vertaalslag maken naar de commerciële sector. Unieke, spannende en inspirerende verhalen vormen de basis van zijn lezing.

Succesvolle samenwerking

Richard Bergmans geeft jullie een unieke inkijk in de gesloten wereld van de Special Forces en deelt de geheimen voor succesvolle samenwerking binnen teams, zelfs onder de meest extreme omstandigheden.

Topics:

  • (Persoonlijk) leiderschap;
  • Teamwork;
  • Unieke inkijk in de wereld van de Special Forces;
  • High performance teams;
  • Bedrijfscultuur;
  • Green On principes (samenwerken, eenvoud, aanpassingsvermogen, Flow en Vertrouwen)

Achtergrond van Richard Bergmans

Richard is op jonge leeftijd gaan werken bij defensie en al snel is hij toegetreden tot de selectie groep van de Nederlandse Special Forces. Richard heeft diverse speciale missies uitgevoerd als sniper en parachute specialist binnen een van de operationele eenheden van het Korps Commando troepen. Later in zijn carrière, als instructeur van de commando opleidingen leerde hij alles over het ‘afpellen’ van het individu om zo tot de kern te komen.

In 2019 heeft Richard samen met 2 collega’s het bedrijf ThreeFront opgericht. Een bedrijf dat zich richt op het trainen, coachen en begeleiden van teams op basis van de principes uit zijn boek Green On. Een managementboek (genomineerd voor managementboek van het jaar 2021), geschreven door de mannen van Threefront en topondernemers Joris Janssen en Daan Dohmen, waarin zij aan de hand van spannende authentieke anekdotes, en praktijkvoorbeelden uit de onderneming van Joris en Daan: Luscii laten zien dat deze principes ook erg goed toepasbaar zijn in de commerciële wereld.