
Ervaringsdeskundige | Gastvrijheid en dienstverlening in de zorg
Niek van den Adel
Hoe geweldig zou het zijn als we elke dag met plezier naar ons werk gaan. Elke dag overladen worden met complimentjes, grote glimlachen en vriendelijke service. Elke dag is een feest, omdat dat juist die extra zorg en aandacht voor de patiënt, collega of bezoeker onze dag goed maakt.
Een droom? Ik denk het niet, ik denk dat het mens eigen is, om onze omgeving te beïnvloeden met ons gedrag. Ik denk dat we in staat zijn van elke dag een succes te maken. Ik weet dat wij zelf de keuze moeten maken, niemand anders doet het voor je. En dat is mijn missie! Ik werk dolgraag met mensen en organisaties die weer willen werken aan dat gastvrije gevoel. Weer willen groeien in communicatie en het gastvrije gedrag van medewerkers.
In 2010 verandert er door mijn ongeluk veel. Ik heb dankzij mijn dwarslaesie geleerd om geluk te mogen ervaren. Elke dag weer, ook als de dag, ondanks 43 pillen, begint met veel pijn. En of het fysieke-, men- tale- of organisatiepijn is, dat maakt niet uit. Leuk is het niet maar je kan ermee dealen als je daarvoor kiest.
Ervaringsdeskundige, dienstverlening en gastvrijheid
Ik doe niets anders dan metaforen en verhalen vertellen. Over super dienstverleners, rare situaties op de werkvloer in de trein en tijdens de lunch. Over oprecht aandacht geven, de utopie van gastvrijheid, over lachen en huilen. Over geluk zit niet in je benen, de omgang met de bezoeker en jouw collega. Over bliepmiepen, de beste dienstverlener ter wereld; Joep mijn hulphond, over inspiratie en motivatie. Hoe blijven wij nu die super gastvrije dienstverlener in een snel veranderen- de wereld?
Niek is een veelgevraagd spreker in binnen– en buitenland. Hij spreekt bevlogen over de gezondheidszorg en maakt daarvan veelal gebruik van zijn eigen ervaringen.