Marian Draaisma, marketing in de zorg

Marketing Director bij Pluryn en Intermetzo | Specialist marketing in de zorg

Marian Draaisma

Je kunt prachtverhalen ophangen over het vak marketing, maar het deugt niet als het niet werkt. Dat is de simpele filosofie die Marian in haar werk hanteert. Geen geneutel over geweldige technieken en al helemaal niet om een aanpak te verantwoorden. Er is maar één werkelijk criterium voor succes: bij je doelgroepen een rationele actie, doe- of koopbeslissing tot stand brengen. Dat is hard werken. Communicatie is daarbij altijd nog het raken van snaren, het appelleren aan emoties en weten waar je het over hebt.

Marian Draaisma is Marketing Director bij Pluryn, een zorgonderneming die mensen ondersteunt bij het vergroten van kansen op een zo volwaardig en zelfstandig mogelijke plek in de samenleving. Ook bij complexe problematiek. Daarnaast is zij auteur van diverse publicaties waaronder de boeken uit de serie Power to the People: Marketing in de zorg en Online Marketing in de zorg. Marian treedt op als dagvoorzitter bij verschillende events, waaronder leiderschapsdagen voor medewerkers, (zorg)congressen, marketingplatforms, ledenbijeenkomsten en brancheverenigingen. Tot 2007 was zij eigenaar van marketing reclamebureau Ruijs Draaisma. Een bureau met 25 fte en een B2B portfolio uit het grotere bedrijfsleven. Tevens is zij initiatiefnemer en voorzitter van het Europees netwerk van reclamebureaus Eurada.

Boek Marketing in de zorg

Het eerste boek van Power to the people beschrijft hoe Pluryn de afgelopen jaren invulling heeft gegeven aan het marketingproces en de omslag naar meer marktgerichtheid, klantgerichtheid en ondernemerschap. Goede marketing geeft een consistent beeld van de organisatie en leidt tot het volhouden van een beleid of strategie. Dit vertaalt zich naar de gehele organisatie in leidt tot een sterk merk. Lees meer over het boek of bestel via Bol.com.

Boek Online marketing in de zorg

Hierin staat de digitale zorgconsument centraal en hoe Pluryn daarop inspeelt. Door het virtuele werkveld waarin wij bewegen, is de dialoog en samenwerking tussen mensen en organisaties volledig veranderd. Iedereen praat met iedereen. Alles is transparant. Mensen klikken, liken, posten en reageren met hun pc, laptop of smartphone dat het een lieve lust is en dat heeft ook voor zorgorganisaties grote consequenties. Het gesprek is daarbij leidend en geeft inclusie. Meer informatie over het boek en de aanschaf ervan is hier te vinden.